En ny musikhave styrker inklusion og kreativitet på Frisholm Skole
På Frisholm Skole har de taget et nyt skridt mod en mere inkluderende og kreativ hverdag. I forbindelse med opbygningen af skolens nye inklusionscenter er der nu installeret udendørs musikinstrumenter, som allerede har skabt stor begejstring blandt eleverne.
Musiklegepladsen er et frirum, hvor alle elever uanset forudsætninger kan deltage, eksperimentere og udtrykke sig gennem musik. Musikken skaber en naturlig ramme for fællesskab, hvor børnene mødes på tværs af klassetrin og færdigheder. Skolens medarbejdere ser de nye instrumenter som et vigtigt redskab til at styrke børnenes sociale samspil, koncentrationsevne og motoriske udvikling.
"Vi glæder os bare helt vildt meget til at komme ud og spille på dem!!"
Musik og bevægelse spiller en afgørende rolle for børns trivsel og indlæring
Med udendørs musikinstrumenter får eleverne mulighed for at lege med lyd, rytmer og melodi i frikvarteret, men også som en del af undervisningen. Instrumenterne er intuitive og tilgængelige for alle, hvilket gør det muligt at inkludere både de mest musikalske elever og dem, der ikke har den store erfaring med musik.
På Frisholm Skole ser de allerede, hvordan musikken styrker elevernes kreativitet, koncentration og samarbejdsevner. Det er en investering i børnenes udvikling, der gør skolen til et endnu bedre sted at lære og være sammen.