Når børn trives, øges deres lyst til at lære. Kreative og sociale rammer styrker både deres udvikling og motivation gennem hele skoleforløbet. Musikken skaber en unik ramme for samspil og udvikling på tværs af alder og niveauer.

Case
"Selvom jeg ikke lige er til stede, går børnene selv ud og spiller musik, det er fantastisk..."
På Østervangskolen har man etableret, hvad der i dag er Danmarks største udendørs musiklegeplads. Her kan børnene spille på trommer, xylofoner, marimbaer, regnbuefarvede chimes og meget mere.
"Det er instrumenter, der er frit tilgængelige for alle. Det er meget vigtigt, at man finder en god placering, hvor der er noget flow af mennesker, som kommer forbi."
Lars Ginge Skov, Musik og idrætslærer, Østervangskolen

Inklusion gennem musik
Udendørs musikinstrumenter giver skoler og børnehaver en fantastisk mulighed for at integrere udendørsundervisning i hverdagen gennem en musiklegeplads. Instrumenterne skaber inkluderende fællesskaber på tværs af aldersgrupper og samler børnene om en fælles musikalsk oplevelse.
Børn elsker at udforske musik uden for klasseværelset. Den pentatoniske skala gør instrumenterne lette at spille på, hvilket giver børnene mulighed for at udvikle deres musikalske evner uden at skulle mestre tekniske færdigheder, som traditionelle instrumenter kræver. Disse instrumenter giver øjeblikkelig feedback og viser, hvordan musik kan bruges til at udtrykke sig og skabe fællesskab.
