Verdens største børnehave i Singapore byder på slaginstrumenter
Projekt:
”Early Learning Village” ligger i Lorong Chuan i Singapore er verdens største børnehave. Den 50.000 m² store børnehave er et samarbejde mellem ”Australian International School” (AIS) og ”Stamford International School” og er til børn i alderen 18 måneder til seks år.
Projekt Team:
- Cognita - Client
- Bogle Architects - Design Arkitekter
- Kompan – Supply Partner
- Percussion Play – Producent
Børnehaven kan have op til 2.100 børn har mere end 100 klasseværelser fordelt på fem bygninger med legeområder på de forskellige etager. Det er blevet sagt at børnehaven er den første af sin slags, inspireret ”Reggio Emilia", har denne mega-børnehave et område svarende til syv fodboldbaner og er åben for alle nationaliteter.
Børn i samme alders grupper er på separate etager med klasseværelser i grupper på fire for at skabe små områder indenfor børnenes alderstrin, så børnenes områder ligner en lille landsbyskole. Hvert klasseværelse har et tilstødende 'Oplevelses Område', der er skræddersyet til børnenes niveau for at sikre, at børnene bliver holdt aktive både i krop og sind til enhver tid.
Der er gjort en særlig indsats for at sikre, at børnehaven forbliver et hyggeligt og nærværende sted for børnene, på trods af dets størrelse. Legepladsområderne er designet til at fremme leg og social interaktion udendørs og fordybe dem i musik, kunst og leg - alle de faciliteter og ressourcer, der er nødvendige for at stimulere børnrnes sind.
Spredt udover "Legepladsområderne" på de forskellige etager, er en række Percussion Play udendørs musikinstrumenter, herunder; 2 Duo Kasindas, 3 Rainbow Sambas, 6 Sansa Rimbaer, en Bell Lyre, Babel Drum Large og en Cavatina.
Musik værdsættes højt på begge børnehaver og de børn der deltager er i den amerikanske skole, modtager ugentlige violin lektioner efter Suzuki metoden. Den australske børnehave kører et musik litteratur program kendt som Orff tilgangen, der kombinerer musik, bevægelse, drama og tale til legebaseret læring.
The Orff Music Literacy Program
Orff-fremgangsmåden kombinerer musik, bevægelse, drama og tale i legebaseret læring til børnene i deres tidlige år. Denne læringsform bruger man musik som et grundlæggende system ligesom sprog og mener, at ligesom alle børn kan lære sprog uden formel instruktion, kan de også lære musik gennem en blid og venlig tilgang. Skabe et musisk indlærings miljø, der er ligner et barns leg , så de kan føle sig fortrolige ved at lære nye instrumentelle eller abstrakte musikalske færdigheder uden at nogen skal bedømme én.